REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG MEDYCZNYCH STRONY INTERNETOWEJ
§1 [POSTANOWIENIA OGÓLNE]
- Regulamin organizacyjny zostaje ustanowiony zgodnie z treścią art. 24 ustawy o działalności leczniczej oraz obejmuje zagadnienia związane z funkcjonowaniem spółki EMED CLINIC SP Z O O Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Świdniku (21-045), Al. Lotników Polskich 1, wpisanej do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem wpisu 0000865100, NIP: 7123408788, REGON: 387300860.
- Spółka EMED CLINIC SP Z O O Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością pozostaje wpisana do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę Lubelskiego pod numerem 000000233076.
§2 [DEFINICJE]
Użyte w Regulaminie pojęcia mają następujące znaczenie:
- Regulamin – oznacza niniejszy regulamin Serwisu Internetowego.
- Strona Internetowa / Serwis – oznacza strony internetowe, pod którymi Usługodawca prowadzi Serwis Internetowy, działające w domenie www.centrummarihuany.pl służący do świadczenia Usługi Telemedycznej.
- Usługodawca – oznacza EMED CLINIC SP Z O O, NIP: 7123408788, REGON: 387300860.
- Usługa Telemedyczna / Świadczenie medyczne (zdrowotne) – świadczenia zdrowotne wykonywane przez EMED CLINIC SP Z O O na rzecz Pacjenta na odległość za pośrednictwem systemu teleinformatycznego bez bezpośredniego badania Pacjenta z wykorzystaniem Serwisu na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Pacjent / Użytkownik- oznacza osobę fizyczną będącą obywatelem Polski, która korzysta z Usług Telemedycznych
- Formularz – formularze Konsultacji lekarskiej z możliwością uzyskania E-Recepty, E-Zwolnienia, E-Skierowania umożliwiające realizację Usługi Telemedycznej znajdujące się na Stronie Internetowej Serwisu
- Dane Osobowe – informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej w rozumieniu Rozporządzenia 2016/679 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
§3 [CELE I ZADANIA PODMIOTU]
- Celem spółki EMED CLINIC Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest prowadzenie za pośrednictwem systemów teleinformatycznych oraz innych systemów łączności szeroko rozumianej działalność leczniczej.
- Zadania spółki EMED CLINIC Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością polegają na udzielaniu świadczeń zdrowotnych, prowadzeniu promocji zdrowia a także edukacji pacjentów.
§4 [STRUKTURA ORGANIZACYJNA ZAKŁADU LECZNICZEGO]
- Spółka EMED CLINIC Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jako kapitałowa spółka prawa handlowego została utworzona przez wspólników, natomiast do jej reprezentacji ustanowiony został zarząd.
- Aktualny wykaz wspólników oraz członków zarządu pozostaje ujawniony w Rejestrze Przedsiębiorców prowadzonym przez Krajowy Rejestr Sądowy przy Sądzie Rejonowym Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku pod numerem wpisu 0000865100.
- W ramach prowadzonej działalności Spółka EMED CLINIC Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością wyodrębniła jednostkę organizacyjną EMED CLINIC. Nazwa zakładu leczniczego to EMED CLINIC – ZAKŁAD LECZNICZY. Siedziba znajduje się w Świdniku (21-045) przy Al. Lotników Polskich 1.
§5 [RODZAJ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ ORAZ ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH]
- Spółka EMED CLINIC SPÓŁKA Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jako Podmiot Leczniczy zgodnie z treścią art. 8 ust. 2 ustawy o działalności leczniczej prowadzi działalność w zakresie m.in. ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych.
- Ambulatoryjne świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie za pośrednictwem systemów teleinformatycznych oraz innych systemów łączności.
- Spółka EMED CLINIC Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością prowadzi swoją działalność odpłatnie.
- Usługi telemedyczne otrzymywane nie mają na celu zastąpienia relacji z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej czy lekarzem opieki specjalistycznej. W nagłych wypadkach należy zwrócić się o pomoc doraźną udając się do najbliższej placówki medycznej, jeśli jest ona zalecana przez Świadczeniodawcę lub w razie potrzeby kontynuować konsultacje z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej lub innymi pracownikami ochrony zdrowia, zgodnie z zaleceniami. Nie jest wykluczone, że w razie potrzeby opieka uzupełniająca może odbywać się za pośrednictwem innych podmiotów świadczących usługi zdrowotne.
§6 [MIEJSCE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH]
Z racji, iż świadczenia zdrowotne udzielane są przez spółkę EMED CLINIC Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością za pośrednictwem systemów teleinformatycznych oraz innych systemów łączności, miejscem ich udzielania pozostaje każdorazowo miejsce przebywania osoby wykonującej zawód medyczny udzielający świadczenia.
§7 [PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH]
Świadczenia medyczne oferowane są to konsultacje lekarskie za pomocą formularza online / kontaktu z Pacjentem w systemie telemedycznym. Lekarz analizuje przesłany formularz pacjenta i na podstawie przesłanej ankiety medycznej lub kontaktu z pacjentem decyduje o wypisaniu e-recepty na wnioskowany lek bądź odmowie jeśli nie ma wskazań lub są przeciwwskazania (pkt.11). Kod e-recepty jest wysyłany jako sms na wskazany polski numer telefonu. E-recepta jest również widoczna na IKP pacjenta. Lekarz może kontaktować się z pacjentem w celu uzupełnienia wywiadu medycznego drogą mailową, telefoniczną lub wiadomością sms. Świadczenie medyczne nie polega na sprzedaży e-recepty lecz na e-konsultacji zdalnej z możliwością wystawienia e-recepty.
Po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę nie ma możliwości odstąpienia od umowy.
- Pacjent za pośrednictwem portalu internetowego udostępnionego przez Spółkę EMED CLINIC z ograniczoną odpowiedzialnością zobowiązany jest do uzupełnienia oraz przesłania karty informacyjnej na temat swojego stanu zdrowia (wywiad).
- Na podstawie otrzymanego wywiadu osoba wykonująca zawód medyczny podejmuje decyzję co do udzielenia bądź też odmowy udzielenia świadczenia medycznego. Pacjent oświadcza, że dane podane w formularzu są prawidłowe i zgodne z prawdą.
- Osoba wykonująca zawód medyczny może kontaktować się z pacjentem w celu uzupełnienia karty informacyjnej (wywiadu) i/lub uzyskania dalszych informacji na temat stanu zdrowia.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są przez osoby wykonujące zawód medyczny lub też przez inny Podmiot Leczniczy, z którymi to EMED CLINIC z ograniczoną odpowiedzialnością posiada zawartą umowę.
- W ramach Usługi Telemedycznej Pacjent może otrzymać:
- poradę medyczną,
- informacje na temat przyjmowanych leków,
- e-skierowanie na badania diagnostyczne lub konsultacje specjalistyczne,
- e-receptę,
- e-zwolnienie;
- Usługa Telemedyczna jest udzielana 7 dni w tygodniu w godzinach 8:00 – 22:00 w terminie do dwunastu godzin od momentu wypełnienia Formularza oraz dokonania opłaty. W wypadku braku dostępności Konsultantów w tym okresie, Pacjent zostanie poinformowany stosownym komunikatem SMS na wskazany Polski numer telefonu lub mailem, przy czym wykonanie Usługi Telemedycznej nie może być w tym wypadku dłuższe niż 72 godzin.
- Wszystkie e-recepty oraz e-skierowania nie są refundowane (odpłatność 100%).
- Za szkody wynikające z podania przez Pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego nieprawdziwych lub nierzetelnych danych w Formularzu lub w trakcie konsultacji telefonicznej z Konsultantem, EMED CLINIC Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności.
- Usługodawca umożliwia dokonanie płatności za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych PayU dostarczanych przez PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, 60 – 166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 186, KRS : 0000274399, NIP : 779-23-08-495 ; aktualne możliwe sposoby płatności dostępne są na stronie internetowej: https://poland.payu.com/. Za opóźnienie płatności lub problem w płatnościach przez system payu, EMED CLINIC Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności..
- Lekarz decyduje o ilości przepisanych leków lub opakowań.
- Lekarz może odmówić wystawienia e-recepty kiedy ma wątpliwości co do zasadności jej wystawienia. M.in są wątpliwości natury medycznej, błędy w formularzu, przeciwwskazania lub brak jest wyraźnych wskazań – w takim wypadku środki nie podlegają zwrotowi.
- W szczególnych przypadkach lekarz może poprosić o przesłanie dokumentacji medycznej. Jeśli nie zostanie przedstawiona dokumentacja ze strony pacjenta, e-recepta nie będzie mogła być wystawiona. Środki za usługę nie zostaną zwrócone. Czas na rozpatrzenie przesłanej dokumentacji medycznej przez lekarza wynosi do 24h.
- W przypadku wątpliwości co do stanu zdrowia pacjenta lub co do danych wskazanych w formularzu lekarz może podjąć próbę nawiązania kontaktu z Pacjentem (lub jego przedstawicielem ustawowym), a także odmówić wykonania Usługi Telemedycznej. W przypadku, gdy odmowa wykonania Usługi Telemedycznej następuje po dwukrotnej, bezskutecznej próbie nawiązania kontaktu z Pacjentem (lub jego przedstawicielem ustawowym) na wskazany w Formularzu telefon kontaktowy Pacjentowi nie przysługuje zwrot wniesionej opłaty;
- W przypadku uzasadnionego podejrzenia, iż podane dane osobowe są niezgodne z prawdą lub konto jest wykorzystywane przez inną niż Pacjent osobę, organizator zastrzega sobie prawo do zablokowania dostępu do portalu do czasu wyjaśnienia wątpliwości.
- Pacjent ponosi pełną odpowiedzialność za poprawność i kompletność udzielonych informacji.
§8 [WARUNKI WSPÓŁDZIAŁANIA Z INNYMI PODMIOTAMI WYKONUJĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ LECZNICZĄ]
Spółka EMED CLINIC z ograniczoną odpowiedzialnością w celu zapewnienia prawidłowości oraz ciągłości procesu udzielania świadczeń zdrowotnych podejmuje się współpracy z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą.
§9 [WYSOKOŚĆ OPŁATY ZA UDOSTĘPNIENIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ USTALONEJ]
- W toku udzielania świadczeń zdrowotnych spółka EMED CLINIC z ograniczoną odpowiedzialnością zbiera oraz prowadzi dokumentację medyczną pacjentów z poszanowaniem przepisów dotyczących ochrony i poufności danych.
- Sporządzona dokumentacja może zostać udostępniona przez spółkę EMED CLINIC z ograniczoną odpowiedzialnością na wniosek pacjenta, przedstawiciela ustawowego, osoby upoważnionej a także innemu podmiotowi wykazującemu interes prawny oraz któremu nadane zostałostosowne uprawnienie na mocy odrębnych ustaw.
- Cennik udostępniania dokumentacji medycznej pozostaje udostępniony na stronie internetowej Podmiotu Leczniczego.
Po raz pierwszy w żądanym okresie | Po raz kolejny w żądanym okresie | |
Kserokopia lub wydruk (1 strona) | 0,00 zł | 0,23 zl |
Wyciąg lub odpis (1 strona) | 0,00 zł | 9,47 zł |
Środki komunikacji elektronicznej | 0,00 zł | 0,00 zł |
Informatyczny nośnik danych | 0,00 zł | 1,49 zł |
§10 [WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE]
- Cennik opłat za udzielanie świadczeń zdrowotnych przez CEMED CLINIC z ograniczoną odpowiedzialnością pozostaje udostępniony na stronie internetowej Podmiotu Leczniczego.
- Warunkiem wykonania Usługi Telemedycznej jest uzupełnienie wszystkich obowiązkowych pól Formularza, zaakceptowanie warunków umowy oraz uiszczenie opłaty;
- Nie odpowiadamy za opóźnienia lub problemy w płatnościach przez system Payu.
§11 [ REKLAMACJE ORAZ ROZWIĄZANIE UMOWY]
- W przypadku jakichkolwiek reklamacji odnośnie technicznych aspektów Usług Telemedycznych Pacjent może skontaktować się z EMED CLINIC Sp. z o.o. drogą tradycyjną lub e-mail centrummarihuany@gmail.com
- Treść reklamacji powinna zawierać m.in dane pozwalające na identyfikację pacjenta: imię, nazwisko, adres e-mail, adres pocztowy (ewentualnie numer zamówienia, pesel, nr tel. ) – dla reklamacji składanych listownie, określenie przedmiotu reklamacji, określenie żądań pacjenta, wskazanie daty Usługi Telemedycznej;
- EMED CLINIC Sp. z o.o. rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania;
- Jeśli dane podane w reklamacji wymagają uzupełnienia, EMED CLINIC Sp. z o.o., zwróci się, przed rozpatrzeniem reklamacji, o ich uzupełnienie. Czas udzielenia dodatkowych wyjaśnień zawiesza bieg terminu rozpatrzenia reklamacji.
- Umowa o świadczenie Usługi Telemedycznej zawierana jest na zasadach określonych w Regulaminie poprzez:
- wypełnienie wszystkich obowiązkowych pól Formularza,
- akceptację Regulaminu przez Pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego,
- dokonanie opłaty za Usługę Telemedyczną zgodnej z cennikiem w wysokości określonej w Portalu Pacjenta;
6. Umowa o świadczenie Usługi Telemedycznej zostaje zawarta na czas wykonania Usługi Telemedycznej lub odmowy wykonania Usługi Telemedycznej;
7. Pacjent ma możliwość odstąpienia od umowy przed wykonaniem Usługi Telemedycznej na adres e-mail centrummarihuany@gmail.com. W wypadku odstąpienia Pacjenta od umowy, przed wykonaniem Usługi Telemedycznej, opłata zostanie zwrócona Pacjentowi w terminie 7 dni na rachunek bankowy Pacjenta, z którego dokonano opłaty. Jeśli lekarz przeanalizował już formularz pacjenta, a osoba będzie chciała dokonać zwrotu (przed wysłaniem SMS z kodem E-recepty ) – zwrot zostanie pomniejszony o koszt pracy lekarza w analizie w kwocie 50 zł .
§12 [Dane Osobowe ]
Zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej „RODO”) informujemy, że:
- Administrator danych osobowychAdministratorem Pani/Pana danych osobowych podanych w Formularzu jest EMED CLINIC Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Świdniku (21-045), Al. Lotników Polskich 1, wpisanej do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem wpisu 0000911888, NIP: 7123408788, REGON: 387300860, dalej jako „Administator”.Informacje na temat przetwarzania danych osobowych można uzyskać kontaktując się z Administratorem pod adresem e-mail centrummarihuany@gmail.com
- Cele przetwarzania danych osobowychPani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w związku z prowadzoną działalnością leczniczą w celach zapewnienia opieki zdrowotnej oraz zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej.Podstawa przetwarzania danych osobowychPani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie:
- w zakresie danych osobowych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, zgodnie z którym przetwarzanie jest zgodne z prawem, jeżeli jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnegociążącego na administratorze;
- w zakresie danych osobowych o stanie zdrowia – na podstawie art.9 ust. 2 lit h) RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych o stanie zdrowia jest zgodne z prawem, jeżeli jest niezbędne do
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w celów profilaktyki zdrowotnej, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej, leczenia lub zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej.
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym niezbędnym do realizacji przez nas świadczeń zdrowotnych.
3. Okres przechowywania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez Administratora przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności przez okres wynikający z ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta dotyczący przechowywania dokumentacji medycznej.
4. Odbiorcy danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane następującym kategoriom odbiorców:
- osobom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów do udzielania świadczeń zdrowotnych;
- dostawcom usług dla Administratora, zapewniającym odpowiednie rozwiązania techniczne oraz organizacyjne, umożliwiające udzielenie i zamawianie świadczeń zdrowotnych (np. podmiotom zapewniającym serwis systemów IT i oprogramowania);
- podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
5. Prawo do wniesienia skargi
Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Administratora.
6. Źródło pochodzenia danych
Administator serwisu uzyskuje Pana/Pani dane osobowe poprzez Formularz, utrzymywany przez Centrum Lecznicze EMED CLINIC SPÓŁKA.
§13 [POSTANOWIENIA KOŃCOWE]
Mając na uwadze, że Spółka EMED CLINIC Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością:
- nie prowadzi działalności leczniczej polegającej na stacjonarnych i całodobowych świadczeniach zdrowotnych odstępuje się od sporządzenia Regulaminu Organizacyjnego w zakresie: wysokości opłaty za przechowywanie zwłok pacjenta.
- Zasady przetwarzania danych osobowych Użytkowników przez Usługodawca zostały określone w Polityce Prywatności dostępnej na Platformie.